Witam wszystkich członków naszego Sojuszu. Sporządziłem ranking wojsk lądowych, który przedstawiam poniżej. W utrzymywania wojska należy pamiętać jakie wojsko i do czego nam się przyda. Inne jednostki są lepsze w obronie, a inne w ataku. Musimy dodatkowo pamiętać, że każda jednostka zależnie od typu kosztuje pewną ilość złota na godzinę. Z tego wynika, że nie koniecznie najmocniejsza jednostka jest najlepszą, gdyż jej koszt utrzymania jest znacznie większy niż słabszej jednostki – i zamiast posiadać jedną mocniejszą jednostkę, taniej jest posiadać dwie ale słabsze. Dlatego sporządziłem ten ranking. Jest on przeliczeniem wartości zależnie od przydatności jednostki w ataku, jak i w obronie do kosztu utrzymywania jednostki na godzinę.
Ranking wojsk wedle siły ataku: (niezależnie od kosztów): Numer Nazwa jednostki Siłą Ataku Siła Obrony Koszt na h Atak /h Obrona /h 11 Bombadier 335 270 228 146,93% 118,42% 10 Żyrokopter 187 187 97 192,78% 192,78% 9 Gigant na Parę 160 230 68 235,29% 338,24% 7 Strzelec 134 106 58 231,03% 182,76% 8 Moździerz 109 109 128 85,16% 85,16% 5 Łucznik 70 70 32 218,75% 218,75% 6 Katapulta 63 49 72 87,50% 68,06% 3 Hoplita 42 70 24 175,00% 291,67% 2 Piechur 30 23 16 187,50% 143,75% 4 Taran 23 30 52 44,23% 57,69% 1 Procarz 13 12 8 162,50% 150,00% Ranking wojsc wedle siły obrony: (niezależnie od kosztów): Numer Jednostka Siła Ataku Siła Obrony Koszt na Godzinę Atak / h Obrona / h 11 Bombadier 335 270 228 146,93% 118,42% 9 Gigant na Parę 160 230 68 235,29% 338,24% 10 Żyrokopter 187 187 97 192,78% 192,78% 8 Moździerz 109 109 128 85,16% 85,16% 7 Strzelec 134 106 58 231,03% 182,76% 5 Łucznik 70 70 32 218,75% 218,75% 3 Hoplita 42 70 24 175,00% 291,67% 6 Katapulta 63 49 72 87,50% 68,06% 4 Taran 23 30 52 44,23% 57,69% 2 Piechur 30 23 16 187,50% 143,75% 1 Procarz 13 12 8 162,50% 150,00%
Jak widać inne jednostki są lepsze w ataku, a inne w obronie. Wartości pól Siła Ataku i Siła Obrony jest liczona dla maksymalnej rozbudowy przez Warsztat. Ale można również zauważyć, że teoretycznie Bombadier jest najlepszą jednostką dla Ataku, jak i obrony - jednakże tak nie jest, gdyż koszt Bombadiera na godzinę jest największy ze wszystkich jednostek.
Ranking wojsc wedle siły ataku: (zależnie od kosztów): Numer Jednostka Siła Ataku Siła Obrony Koszt na Godzinę Atak / h Obrona / h 9 Gigant na Parę 160 230 68 235,29% 338,24% 7 Strzelec 134 106 58 231,03% 182,76% 5 Łucznik 70 70 32 218,75% 218,75% 10 Żyrokopter 187 187 97 192,78% 192,78% 2 Piechur 30 23 16 187,50% 143,75% 3 Hoplita 42 70 24 175,00% 291,67% 1 Procarz 13 12 8 162,50% 150,00% 11 Bombadier 335 270 228 146,93% 118,42% 6 Katapulta 63 49 72 87,50% 68,06% 8 Moździerz 109 109 128 85,16% 85,16% 4 Taran 23 30 52 44,23% 57,69%
Ranking wojsc wedle siły obrony: (zależnie od kosztów): Numer Jednostka Siła Ataku Siła Obrony Koszt na Godzinę Atak / h Obrona / h 9 Gigant na Parę 160 230 68 235,29% 338,24% 3 Hoplita 42 70 24 175,00% 291,67% 5 Łucznik 70 70 32 218,75% 218,75% 10 Żyrokopter 187 187 97 192,78% 192,78% 7 Strzelec 134 106 58 231,03% 182,76% 1 Procarz 13 12 8 162,50% 150,00% 2 Piechur 30 23 16 187,50% 143,75% 11 Bombadier 335 270 228 146,93% 118,42% 8 Moździerz 109 109 128 85,16% 85,16% 6 Katapulta 63 49 72 87,50% 68,06% 4 Taran 23 30 52 44,23% 57,69%
Jak widać zupełnie inne jednostki najlepiej ustawiać w obronie, zupełnie inne w aktaku. Z zestawienia wynika, że jedyna uniwersalna jednostka to Gigant na Parę. Pamiętajmy również, że jednostki w obronie utrzymujemy zawsze, przez 24h / dobę, możemy trzymać zawsze armię offensywną, ale lepiej jest ją budować tylko na czas wojny, czy ataku utrzymując w czasie pokoju podstawowy garnizon. Budując armię tylko na jeden atak ważniejsza jest prędkość zbudowania, a po wojnie, czy ataku można zwolnić jednostki.
* Uwaga wszelkie przeliczenia zostały sporządzone dla maksymalnie rozbudowanych jednostek przez Warsztat
Najlepsze jednostki do Aktaku jak i obrony: 1. Gigant na Parę 2. Łucznik 3. Żyrokopter
Najlepsze jednostki tylko w ataku: (jeżeli będziemy je utrzymywali dłużej niż do pojedyńczej wojny, czy ataku) 1. Gigant na Parę 2. Strzelec 3. Łucznik
Najlepsze jednostki tylko w ataku: 1. Bombadier 2. Żyrokopter 3. Gigant na Parę
Najlepsze jednostki tylko w obronie: 1. Gigant na Parę 2. Hoplita 3. Łucznik
|
Kolejną rzeczą jest utrzymywanie na odpowiednim posiomie Koszar, Warsztat, Muru Miejskiego oraz Kryjówki Szpiega
Koszary Koszary najlepiej rozbudowywać na optymalny poziom. Moim zdaniem takim poziomem jest posiom 25, daje on możliwość w miarę za małe koszty (Drewno: 16'766 i Marmur: 7'451) budować wszystkie jednostki, jest to dla nich optymalny poziom oraz w miarę szybko. Każdy wyższy poziom daje nam szybszą możliwość budowy pojedyńczej jednostki. Budowa na poziom 25 trwa 21h i 39min - co powoduje, że na długo nie blokujemy sobie możliwości budowy.
Warsztat Warsztat moim zdaniem najlepiej jest utrzymywać na poziomiem 10. Powiem szczerze, że nie wiem co daje wyższa rozbudowa, nie wiem może czas realizacji upgreat'u. Jak ktoś wie będę wdzęczny za info.
Zasada jest prosta na początek maksymalnie wzmacniajcie jednostki w obronie, spowoduje to że nie będziecie tracić tyle jednostek podczas ataku agresora, a dopiero później atak. Atak zawsze trwa maksymalnie przez osiem rund, jeżeli utrzymacie się przez te osiem rund to wygraliście. Coraz silniejszy atak spowoduje, że równolegle dacie radę uszczuplić na przyszłość jednostki agresora. Jak dużo straci to na przyszłość daruje sobie ataki na was.
Mur Miejski Mur Miejski utrzymuję na 25 poziomie, daje to 350% możliwości jednostek, bonus w postaci 250% do obrony i warości 100% w oryginale. Koszt wybudowania to Drewno: 29'628 i Marmuru: 13'168. Czas to 1D i 14h
Kryjówka Szpiega Dobrym pomysłem jest utrzymywania jak największej ilości szpiegów w mieście. Pracują oni wtedy w kontr wywiadzie i rośnie nasza szansa na złapanie szpiega którego ktoś nam do miasta wpuścił, a z drugiej strony agresor ma wyższą szansę zdemaskowania swojego szpiega. Ja staram się utrzymywać poziom Kryjówki Szpiega na poziomie 10 i dziesięciu szpiegów w kontr wywiadzie, maksymalnie jednego z nich na jakiś czas wysyłam do innego miasta, zazwyczaj agresora. Prowadzę raczej działania defensywne niż szukam taniego zarobku. Koszt szpiega, jak i Kryjówki jest naprawdę znikomy, a dużo daje.
|
Włąśnie sprawdziłem rozbudowa Warsztatu powyżej 10 poziomu nie daje nic. Na różnych posiomach koszt rozbudowy jak i czas jest taki sam. Więc poziom 10 wystarcza na wzmacnianie wszystkich jednostek, a po przez mały koszt budowy za dużo nie zyskujesz w punktacji przy rozwoju, a tracisz surowce i czas.
A teraz jeszcze najciekawszy ranking
A tutaj taka ciekawosta zestawiająca te same jednostki ale zależnie od wielkości rozwoju w Warsztacie. Wedle kosztu na jednostkę siły.
Pietnaście najlepszych jednostek w ataku z poziomem rozbudowy w warsztacie: Numer Jednostka Poziom Atak Obrona Koszt Atak / h Obrona / h 9 Gigant na Parę 3 160 230 68 235,29% 338,24% 7 Strzelec 3 134 106 58 231,03% 182,76% 5 Łucznik 3 70 70 32 218,75% 218,75% 9 Gigant na Parę 2 140 200 68 205,88% 294,12% 7 Strzelec 2 116 92 58 200,00% 158,62% 10 Żyrokopter 3 187 187 97 192,78% 192,78% 2 Piechur 3 30 23 16 187,50% 143,75% 5 Łucznik 2 60 60 32 187,50% 187,50% 9 Gigant na Parę 1 120 170 68 176,47% 250,00% 3 Hoplita 3 42 70 24 175,00% 291,67% 7 Strzelec 1 98 78 58 168,97% 134,48% 10 Żyrokopter 2 162 162 97 167,01% 167,01% 1 Procarz 3 13 12 8 162,50% 150,00% 2 Piechur 2 26 20 16 162,50% 125,00% 5 Łucznik 1 50 50 32 156,25% 156,25%
* Ciekawostka Gigant na Parę z Atakiem na posiomie 1 jest lepszy niż Hoplita z atakiem na poziomie 3. A poziom się wyrównuje jeżeli na jednego Giganta na Parę przy papada trzech Hoplitów, ale i tak jest to droższe.
Pietnaście najlepszych jednostek w obronie z poziomem rozbudowy w warsztacie: Numer Jednostka Poziom Atak Obrona Koszt Atak / h Obrona / h 9 Gigant na Parę 3 160 230 68 235,29% 338,24% 9 Gigant na Parę 2 140 200 68 205,88% 294,12% 3 Hoplita 3 42 70 24 175,00% 291,67% 9 Gigant na Parę 1 120 170 68 176,47% 250,00% 3 Hoplita 2 36 60 24 150,00% 250,00% 5 Łucznik 3 70 70 32 218,75% 218,75% 3 Hoplita 1 30 50 24 125,00% 208,33% 9 Gigant na Parę 0 100 140 68 147,06% 205,88% 10 Żyrokopter 3 187 187 97 192,78% 192,78% 5 Łucznik 2 60 60 32 187,50% 187,50% 7 Strzelec 3 134 106 58 231,03% 182,76% 10 Żyrokopter 2 162 162 97 167,01% 167,01% 3 Hoplita 0 24 40 24 100,00% 166,67% 7 Strzelec 2 116 92 58 200,00% 158,62% 5 Łucznik 1 50 50 32 156,25% 156,25%
* A to największa ciekawostka. Lepszy jest Gigant na Parę na poziomie 2 obrony nniż Hoplita na trzecim, ba 1 Gigant na Parę poziomie 0 jest lepszy od Żyrokoptera na poziomie 3, czy tym bardziej najmacniejszym Bombadierem na poziomie 3, który nawet nie załapał się w moim rankingu 15 najlepszych jednostek. Albo Hoplita na poziomie 0 ma tańszą obronę niż znacznie mocniejszy Strzelec na poziomie 2.
|