Skoro wiemy już jak się bronić przejdźmy do tego co puchatek lubi najbardziej Czyli bitew.
Piechurzy mają bonus do ataku czyli dajemy ich ile sie da ( mówię tu o tysiącach )
Wytrzymałość i obronę budujemy na hoplitach.
Pomoc w tym i w tym to łucznicy (strzelcy)
Kilka katapult i taranów robią wyłomy w murach co daje bonus następny do ataku.
Musimy posiadać także ( jedynie w czasie ataku ) kilku lekarzy i kucharzy bo podnoszą nam wytrzymalość.
Tak naprawdę każda bitwa opiera się na wytrzymałości. Im większa tym z obroną jest lepiej.
Ciekawostka: Szpieg umieszczony w mieście atakowanym daje bonus do ataku niektórym jednostkom
Czemu mam cholera jasna wywalić Gigantów, żyrokoptery i balony??
Bo są mało efektywne. Na kilku światach Sojusze zabroniły swoim członkom posiadania tego badziewia
Są po prostu mało wytrzymałe i po 5 rundach ich statystyki się kurczą diametralnie a co za tym idzie padają jak kaczki.
Co mam więc teraz zrobić?
Sukcesywnie usuwaj te jednostki a produkuj te które wymieniłem. Nie spadnie ci wtedy populacja tak znacząco jakbyś usunął od razu wszystkie.
Kilka trików
W grze są ataki łączone czyli ataki większej liczby graczy. W nowej wersji pierwsza osoba która blokuje port nie musi już odpływać, by sojusznicy mogli wpłynąć armią lądową
Atak łączony zaczyna zawsze najsilniejszy gracz, tak by w pierwszej rundzie stracił jak najmniejszą ilość wojska.
Kolejne oddziały muszą włączyć się w pierwszej rundzie by druga zaczęła się już w pełnym składzie
Jeśli nie możesz stwierdzić co gracz posiada ze względu na wysoką kryjówkę, wyślij mały odział by to sprawdzić
Jest również inny patent
Umawiasz się z kolegą że wysyłasz na 1 godzinke do wroga jedną jakąś jednostkę do obrony jego miasta
Kolega wysyła również jedną ale do ataku na dane miasto. Ty dostajesz raport że obroniłeś wrogowi miasto, ale wiesz co ma tam za siły
Ważnym aspektem są lotki
Lotka - to inaczej lotne miasto, czyli założenie koloni jedynie na jeden atak, lub po to by bronić kolegę.
Lotne miasto służy do tego, byś nie musiał atakować z wyprzedzeniem 2 dni zanim ci daleko gdzieś dopłyną wojska
Wysyłasz je na lotke i atakujesz w 20 minut tak żeby przeciwnik nie miał czasu na obronę ani wezwanie pomocy
Ataki robi się najczęściej w nocy, gdy gracz śpi i nie czuwa nad grą
To tyle jeśli chodzi o ataki. W następnej części omówię samo znaczenie wojny, jej zasady, czym jest WSL, jak robić raporty etc...
Offline