WŁATCY MÓCH

FORUM SOJUSZU GRY IKARIAM

Ogłoszenie

Próg wstąpienia do Sojuszu Głównego to 300 tyś w generalnej klasyfikacji. W_M Team
Proszę o logowanie się na forum w czasie gry na ikariam - to ułatwi współpracę.

#1 2008-11-06 23:18:00

Endeavour

Administrator

2248826
Call me!
Zarejestrowany: 2008-10-14
Posty: 53
Punktów :   

Ranking Wojsk Lądowych

Witam wszystkich członków naszego Sojuszu.
     Sporządziłem ranking wojsk lądowych, który przedstawiam poniżej.
     W utrzymywania wojska należy pamiętać jakie wojsko i do czego nam się przyda. Inne jednostki są lepsze w obronie, a inne w ataku. Musimy dodatkowo pamiętać, że każda jednostka zależnie od typu kosztuje pewną ilość złota na godzinę. Z tego wynika, że nie koniecznie najmocniejsza jednostka jest najlepszą, gdyż jej koszt utrzymania jest znacznie większy niż słabszej jednostki – i zamiast posiadać jedną mocniejszą jednostkę, taniej jest posiadać dwie ale słabsze.
     Dlatego sporządziłem ten ranking. Jest on przeliczeniem wartości zależnie od przydatności jednostki w ataku, jak i w obronie do kosztu utrzymywania jednostki na godzinę.

Ranking wojsk wedle siły ataku: (niezależnie od kosztów):
Numer      Nazwa jednostki          Siłą Ataku         Siła Obrony           Koszt na h             Atak /h           Obrona /h
11            Bombadier                  335                  270                       228                      146,93%         118,42%
10            Żyrokopter                 187                   187                       97                       192,78%         192,78%
9              Gigant na Parę            160                  230                        68                       235,29%         338,24%
7              Strzelec                     134                   106                        58                        231,03%        182,76%
8              Moździerz                   109                   109                       128                      85,16%           85,16%
5              Łucznik                       70                    70                         32                        218,75%         218,75%
6              Katapulta                    63                    49                         72                        87,50%           68,06%
3              Hoplita                        42                    70                         24                        175,00%         291,67%
2              Piechur                       30                    23                         16                        187,50%         143,75%
4              Taran                         23                    30                         52                        44,23%           57,69%
1              Procarz                       13                    12                         8                         162,50%          150,00%

Ranking wojsc wedle siły obrony: (niezależnie od kosztów):
Numer       Jednostka                  Siła Ataku          Siła Obrony          Koszt na Godzinę    Atak / h         Obrona / h
11             Bombadier                 335                   270                      228                       146,93%        118,42%
9               Gigant na Parę           160                   230                      68                         235,29%        338,24%
10             Żyrokopter                 187                   187                      97                         192,78%        192,78%
8               Moździerz                   109                   109                      128                       85,16%          85,16%
7               Strzelec                      134                   106                      58                        231,03%         182,76%
5               Łucznik                       70                     70                        32                        218,75%         218,75%
3               Hoplita                        42                     70                        24                        175,00%         291,67%
6               Katapulta                    63                     49                        72                        87,50%           68,06%
4               Taran                         23                     30                        52                        44,23%           57,69%
2               Piechur                       30                     23                        16                        187,50%         143,75%
1               Procarz                       13                     12                        8                          162,50%         150,00%

     Jak widać inne jednostki są lepsze w ataku, a inne w obronie. Wartości pól Siła Ataku i Siła Obrony jest liczona dla maksymalnej rozbudowy przez Warsztat.
Ale można również zauważyć, że teoretycznie Bombadier jest najlepszą jednostką dla Ataku, jak i obrony - jednakże tak nie jest, gdyż koszt Bombadiera na godzinę jest największy ze wszystkich jednostek.


Ranking wojsc wedle siły ataku: (zależnie od kosztów):
Numer       Jednostka                  Siła Ataku          Siła Obrony          Koszt na Godzinę    Atak / h         Obrona / h
9               Gigant na Parę           160                   230                      68                         235,29%        338,24%
7               Strzelec                     134                   106                     58                         231,03%        182,76%
5               Łucznik                      70                     70                       32                         218,75%        218,75%
10             Żyrokopter                 187                   187                     97                         192,78%        192,78%
2               Piechur                      30                     23                       16                         187,50%        143,75%
3               Hoplita                       42                    70                        24                         175,00%        291,67%
1               Procarz                      13                    12                        8                           162,50%        150,00%
11             Bombadier                 335                   270                      228                       146,93%        118,42%
6               Katapulta                   63                    49                        72                         87,50%          68,06%
8               Moździerz                   109                  109                      128                       85,16%          85,16%
4               Taran                        23                     30                       52                         44,23%          57,69%

Ranking wojsc wedle siły obrony: (zależnie od kosztów):
Numer       Jednostka                  Siła Ataku          Siła Obrony          Koszt na Godzinę    Atak / h         Obrona / h
9               Gigant na Parę           160                   230                      68                         235,29%        338,24%
3               Hoplita                       42                    70                        24                         175,00%        291,67%
5               Łucznik                      70                     70                       32                         218,75%        218,75%
10             Żyrokopter                 187                   187                     97                         192,78%        192,78%
7               Strzelec                     134                   106                     58                         231,03%        182,76%
1               Procarz                      13                    12                        8                           162,50%        150,00%
2               Piechur                      30                     23                       16                         187,50%        143,75%
11             Bombadier                 335                   270                      228                       146,93%        118,42%
8               Moździerz                   109                  109                      128                       85,16%          85,16%
6               Katapulta                   63                    49                        72                         87,50%          68,06%
4               Taran                        23                     30                       52                         44,23%          57,69%

     Jak widać zupełnie inne jednostki najlepiej ustawiać w obronie, zupełnie inne w aktaku. Z zestawienia wynika, że jedyna uniwersalna jednostka to Gigant na Parę. Pamiętajmy również, że jednostki w obronie utrzymujemy zawsze, przez 24h / dobę, możemy trzymać zawsze armię offensywną, ale lepiej jest ją budować tylko na czas wojny, czy ataku utrzymując w czasie pokoju podstawowy garnizon. Budując armię tylko na jeden atak ważniejsza jest prędkość zbudowania, a po wojnie, czy ataku można zwolnić jednostki.

* Uwaga wszelkie przeliczenia zostały sporządzone dla maksymalnie rozbudowanych jednostek przez Warsztat

Najlepsze jednostki do Aktaku jak i obrony:
1. Gigant na Parę
2. Łucznik
3. Żyrokopter

Najlepsze jednostki tylko w ataku: (jeżeli będziemy je utrzymywali dłużej niż do pojedyńczej wojny, czy ataku)
1. Gigant na Parę
2. Strzelec
3. Łucznik

Najlepsze jednostki tylko w ataku:
1. Bombadier
2. Żyrokopter
3. Gigant na Parę

Najlepsze jednostki tylko w obronie:
1.  Gigant na Parę
2. Hoplita
3. Łucznik


http://www.wti.pl/images/top_3_08.jpg

Offline

 

#2 2008-11-06 23:30:06

andziula

PRzywódca Akademii

Zarejestrowany: 2008-10-28
Posty: 417
Punktów :   

Re: Ranking Wojsk Lądowych

dobry pomysl wielkie dzieki czyli najlepiej inwestowac w gigantow i do obrony i do ataku:P


http://foto.m.onet.pl/_m/33fd9e366fdcf6c2b9128b2ea3ac9280,14,19,0.jpg

Offline

 

#3 2008-11-06 23:34:11

Endeavour

Administrator

2248826
Call me!
Zarejestrowany: 2008-10-14
Posty: 53
Punktów :   

Re: Ranking Wojsk Lądowych

Kolejną rzeczą jest utrzymywanie na odpowiednim posiomie Koszar, Warsztat, Muru Miejskiego oraz Kryjówki Szpiega

Koszary
Koszary najlepiej rozbudowywać na optymalny poziom. Moim zdaniem takim poziomem jest posiom 25, daje on możliwość w miarę za małe koszty (Drewno: 16'766 i Marmur: 7'451) budować wszystkie jednostki, jest to dla nich optymalny poziom oraz w miarę szybko. Każdy wyższy poziom daje nam szybszą możliwość budowy pojedyńczej jednostki. Budowa na poziom 25 trwa 21h i 39min - co powoduje, że na długo nie blokujemy sobie możliwości budowy.

Warsztat
Warsztat moim zdaniem najlepiej jest utrzymywać na poziomiem 10. Powiem szczerze, że nie wiem co daje wyższa rozbudowa, nie wiem może czas realizacji upgreat'u. Jak ktoś wie będę wdzęczny za info.

Zasada jest prosta na początek maksymalnie wzmacniajcie jednostki w obronie, spowoduje to że nie będziecie tracić tyle jednostek podczas ataku agresora, a dopiero później atak. Atak zawsze trwa maksymalnie przez osiem rund, jeżeli utrzymacie się przez te osiem rund to wygraliście. Coraz silniejszy atak spowoduje, że równolegle dacie radę uszczuplić na przyszłość jednostki agresora. Jak dużo straci to na przyszłość daruje sobie ataki na was.


Mur Miejski
Mur Miejski utrzymuję na 25 poziomie, daje to 350% możliwości jednostek, bonus w postaci 250% do obrony i warości 100% w oryginale. Koszt wybudowania to Drewno: 29'628 i Marmuru: 13'168. Czas to 1D i 14h

Kryjówka Szpiega
Dobrym pomysłem jest utrzymywania jak największej ilości szpiegów w mieście. Pracują oni wtedy w kontr wywiadzie i rośnie nasza szansa na złapanie szpiega którego ktoś nam do miasta wpuścił, a z drugiej strony agresor ma wyższą szansę zdemaskowania swojego szpiega. Ja staram się utrzymywać poziom Kryjówki Szpiega na poziomie 10 i dziesięciu szpiegów w kontr wywiadzie, maksymalnie jednego z nich na jakiś czas wysyłam do innego miasta, zazwyczaj agresora. Prowadzę raczej działania defensywne niż szukam taniego zarobku. Koszt szpiega, jak i Kryjówki jest naprawdę znikomy, a dużo daje.


http://www.wti.pl/images/top_3_08.jpg

Offline

 

#4 2008-11-06 23:50:11

andziula

PRzywódca Akademii

Zarejestrowany: 2008-10-28
Posty: 417
Punktów :   

Re: Ranking Wojsk Lądowych

ja planuje kryjówke na 20lvl i utrzymanie zawsze 10 szpiegow w obronie...


http://foto.m.onet.pl/_m/33fd9e366fdcf6c2b9128b2ea3ac9280,14,19,0.jpg

Offline

 

#5 2008-11-07 00:02:22

Endeavour

Administrator

2248826
Call me!
Zarejestrowany: 2008-10-14
Posty: 53
Punktów :   

Re: Ranking Wojsk Lądowych

Tak zwane Dodatki, Lekarz i Kucharz.

Lekarz
Dokładnie nie znam zasad ile daje jeden lekarz, w każdym razie znacznie on wzmacnia obronę.
Kucharz
Tak samo z lekarzem. Nigdzie nie znalazłem dobrego opisu z obliczeniem ile można uzyskać na 10 jednostek przez jednego lekarza. Bardziej działam tutaj na zasadzie wyczucia.
Struktura w armi
Moja zasada jest prosta na 20 Gigantów utrzymuję jednego lekarza i jednego kucharza, za duża ilość spowoduje żę przeciwnik będzie miał większe prawdopodobieństwo zabicia wam jednostek pomocniczych. Ja w swojej obronie dążę do uładu 100xGigantów na Parę, 4xLekarzy, 4x Kucharzy - coś takiego za Murem Miejskim na poziomie 25 daje wam prawie 100% pewność przeżycia ataku, Koszt takiego układu na miasto to 8'248 i jest ekonomicznie opłacalne przy ponad 2'000 mieszkańców w mieście.

* Jeżeli ktoś z was ma jakieś lepsze dane, albo chociaż namiary na jakieś dobre przeliczenia użycia, to będę bardzo wdzięczny.


http://www.wti.pl/images/top_3_08.jpg

Offline

 

#6 2008-11-07 00:05:01

andziula

PRzywódca Akademii

Zarejestrowany: 2008-10-28
Posty: 417
Punktów :   

Re: Ranking Wojsk Lądowych

a co do warsztatu to nie wiem... rozbudowuje normalnie do 24 poziomu... nie wiem czy sie rozni, bo nie sprawdzalam ale możliwe, ze dostępością rozbudowy obrony i ataku.... przy tym, ze mam warsztaty na wysokkim poziomie to mam dostep dom prawie wszystkiego przy odpowiedniej ilosci krysztalu...


http://foto.m.onet.pl/_m/33fd9e366fdcf6c2b9128b2ea3ac9280,14,19,0.jpg

Offline

 

#7 2008-11-07 00:11:37

Endeavour

Administrator

2248826
Call me!
Zarejestrowany: 2008-10-14
Posty: 53
Punktów :   

Re: Ranking Wojsk Lądowych

Włąśnie sprawdziłem rozbudowa Warsztatu powyżej 10 poziomu nie daje nic. Na różnych posiomach koszt rozbudowy jak i czas jest taki sam. Więc poziom 10 wystarcza na wzmacnianie wszystkich jednostek, a po przez mały koszt budowy za dużo nie zyskujesz w punktacji przy rozwoju, a tracisz surowce i czas.

A teraz jeszcze najciekawszy ranking

A tutaj taka ciekawosta zestawiająca te same jednostki ale zależnie od wielkości rozwoju w Warsztacie. Wedle kosztu na jednostkę siły.

Pietnaście najlepszych jednostek w ataku z poziomem rozbudowy w warsztacie:
Numer   Jednostka            Poziom      Atak         Obrona         Koszt          Atak  / h           Obrona / h
9           Gigant na Parę     3              160           230              68              235,29%           338,24%
7           Strzelec               3              134           106              58              231,03%           182,76%
5           Łucznik                3              70             70                  32               218,75%           218,75%
9           Gigant na Parę     2              140           200              68               205,88%          294,12%
7           Strzelec               2              116           92                58              200,00%           158,62%
10         Żyrokopter          3               187          187               97              192,78%           192,78%
2           Piechur               3               30            23                16               187,50%           143,75%
5           Łucznik               2               60            60                32              187,50%            187,50%
9           Gigant na Parę    1               120           170              68              176,47%            250,00%
3           Hoplita                3               42            70                  24              175,00%            291,67%
7           Strzelec              1               98            78                  58              168,97%            134,48%
10          Żyrokopter         2               162          162                  97              167,01%            167,01%
1           Procarz               3               13            12                  8                162,50%            150,00%
2           Piechur               2               26            20                  16              162,50%            125,00%
5           Łucznik               1               50            50                  32              156,25%            156,25%

* Ciekawostka Gigant na Parę z Atakiem na posiomie 1 jest lepszy niż Hoplita z atakiem na poziomie 3. A poziom się wyrównuje jeżeli na jednego Giganta na Parę przy papada trzech Hoplitów, ale i tak jest to droższe.


Pietnaście najlepszych jednostek w obronie z poziomem rozbudowy w warsztacie:
Numer   Jednostka             Poziom      Atak         Obrona         Koszt          Atak  / h           Obrona / h
9           Gigant na Parę      3              160           230              68              235,29%           338,24%
9           Gigant na Parę      2              140           200              68              205,88%           294,12%
3           Hoplita                  3              42            70                24              175,00%           291,67%
9           Gigant na Parę      1              120           170              68              176,47%           250,00%
3           Hoplita                  2              36            60                24              150,00%           250,00%
5           Łucznik                 3              70            70                32              218,75%           218,75%
3           Hoplita                  1              30            50                24              125,00%           208,33%
9           Gigant na Parę       0             100           140              68              147,06%           205,88%
10         Żyrokopter            3             187           187              97              192,78%           192,78%
5           Łucznik                 2             60             60                32              187,50%           187,50%
7           Strzelec                3             134           106              58               231,03%          182,76%
10         Żyrokopter            2             162           162              97              167,01%           167,01%
3           Hoplita                  0             24             40               24              100,00%            166,67%
7           Strzelec                2             116           92               58               200,00%           158,62%
5           Łucznik                 1             50             50               32              156,25%            156,25%

* A to największa ciekawostka. Lepszy jest Gigant na Parę na poziomie 2 obrony nniż Hoplita na trzecim, ba 1 Gigant na Parę poziomie 0 jest lepszy od Żyrokoptera na poziomie 3, czy tym bardziej najmacniejszym Bombadierem na poziomie 3, który nawet nie załapał się w moim rankingu 15 najlepszych jednostek. Albo Hoplita na poziomie 0 ma tańszą obronę niż znacznie mocniejszy Strzelec na poziomie 2.


http://www.wti.pl/images/top_3_08.jpg

Offline

 

#8 2008-11-07 01:44:15

Tomassini

Administrator

Skąd: Radom
Zarejestrowany: 2008-10-13
Posty: 387
Punktów :   

Re: Ranking Wojsk Lądowych

Matko święta zanim ja to wszytko zrozumiem muszę to przeczytać 20x razy:) zamiast ctrl + c ctrl  + v mógłbyś to po ludzku napisać?


http://www.wowsignature.com/upload/sign-tomassini2.png

Offline

 

#9 2008-11-07 11:10:50

Endeavour

Administrator

2248826
Call me!
Zarejestrowany: 2008-10-14
Posty: 53
Punktów :   

Re: Ranking Wojsk Lądowych

To nie Crt-C, Crt-V tylko moje własne opracowanie w Excelu. Masz przeliczenie współczynników Ataku i Obrony do współczynnika Ceny. Tz ile za jednostkę złota na godzinę dostaniesz moc Ataku i Obrony danej jednostki. A wedle tego parametru (te dwie ostatnie wartości - od największej do najmniejszej) został ustalony ranking jednostek od najtańszej do najdroższej.

Chodzi o to że w obronie ustalenie 50 Gigantów na Parę wychodzi najtaniej (najmniej złota na godzinę) za to ile najwięcej dostaniesz siły w Ataku i Obronie.

Dziś jeszcze opiszę armię offensywną i taki sam ranking dla Marynarki.


http://www.wti.pl/images/top_3_08.jpg

Offline

 

#10 2008-11-07 11:33:14

delfina

LADY

3945460
Zarejestrowany: 2008-11-01
Posty: 140
Punktów :   

Re: Ranking Wojsk Lądowych

wiec jak ja jestem na 24 lvl to mam aż 50 gigantów na pare zakupić??
a ile ile jednostek musi być jeszcze w mieście oprócz gigantów i jakich najlepiej ??


http://www.wowsignature.com/upload/sign-tomassini3.png

Offline

 

#11 2008-11-07 12:44:47

Endeavour

Administrator

2248826
Call me!
Zarejestrowany: 2008-10-14
Posty: 53
Punktów :   

Re: Ranking Wojsk Lądowych

Zależy co Cię atakuje.
Ja byłęm atakowany przez 100 Strzelców, 5 Katapult, 1 Kucharza i 1 Lekarza, na moje 50 Gigantów na Parę na 3 poziomie Atak i Obrona, 2 Lekarzy i 2 Kucharzy za Murem Miejskim na poziomie 25. Agresor stracił 74 Strzelców, 3 Katapulty, przy mojej stracie 15 Gigantów na Parę. Więc jest to moim zdaniem wystarczająca tarcza obronna, od tego czasu ani razu nie zostałem już atakowany przez tego gracza.
Tak jak opisałem wcześniej inne jednostki przy Gigantach na Parę są znacznie droższe w utrzymaniu. Więc ewentualnie więcej Gigantów (i tak wyjdzie Ci taniej niż jakie kolwiek inne jednostki ustawiać w obronie, a uzyskasz największą zdolność Obronną).


http://www.wti.pl/images/top_3_08.jpg

Offline

 

#12 2008-11-07 17:24:29

andziula

PRzywódca Akademii

Zarejestrowany: 2008-10-28
Posty: 417
Punktów :   

Re: Ranking Wojsk Lądowych

no spoko ale jak utrzymać takie wojsko?? sorka ale mam miasta na ok 20lvl kazde i ledwo daje rade!!


http://foto.m.onet.pl/_m/33fd9e366fdcf6c2b9128b2ea3ac9280,14,19,0.jpg

Offline

 

#13 2008-11-07 18:28:48

jaroooo

Mócha Ledwo Złapana

Zarejestrowany: 2008-11-05
Posty: 9
Punktów :   

Re: Ranking Wojsk Lądowych

moja taktyka defensywna jest taka;
nie stawiam na gigantów bo koszt wystawienia jest ogromny 1150 desek 716 siary. strata 1 giganta to duuuuuza strata.
ja stawiam na hoplitów, starta nawet kilku tak nie boli. do rabunku wysyłam 2 jednostki i zawsze wracają.
podstawa obrony to wysokie mury, kilka dobrych statków w porcie, minimum 100 hoplitów na maksa wzmocnionych. a co najważniejsze, dokłady monitoring najblizszej okolicy i trzeba mieć na oku rozwinietych graczy....
przed atakiem z daleka można się przygotować podsyłajac jednostki z innych miast.
zgadzam się ze kryjówki powinny byc na 20 poziomie. przed atakiem na miasto warto wysłac nawet kilku szpiegów. w raportach pisze, że szpiedzy włamują się do bram miasta. nie wiem ile to pomaga w ataku na mury.

Offline

 

#14 2008-11-07 18:39:37

Endeavour

Administrator

2248826
Call me!
Zarejestrowany: 2008-10-14
Posty: 53
Punktów :   

Re: Ranking Wojsk Lądowych

Tak, ale utrzymanie takiej samej siły Obrony i możliwości Ataku będzie Cię kosztowało znacznie więcej złota na godzinę. Jak sobie przeliczysz koszty takij ilości Hoplitów względem jednego Giganta na Parę zobaczysz że jest tańszy.


http://www.wti.pl/images/top_3_08.jpg

Offline

 

#15 2008-11-09 18:29:30

Speed

Generał Sojuszu

Zarejestrowany: 2008-11-03
Posty: 154
Punktów :   

Re: Ranking Wojsk Lądowych


http://www.wowsignature.com/upload/sign-tomassini1.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
gopv bydgoszcz noclegi ciechocinek